Kampagne! ✨ 50% rabat og gratis fragt!

GENERELT

Dette køb er underlagt nedenstående standard salgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over internettet. Ved forbrugerkøb forstås her salg af varer til en forbruger, der ikke hovedsageligt optræder som led i en erhvervsmæssig aktivitet, og når sælger i erhvervsmæssig virksomhed handler med salg af varer over internettet.

Salg til forbrugere er blandt andet reguleret i forbrugerkøbeloven og fortrydelsesretsloven.

AFTALE

Aftalen mellem køber og sælger består af de oplysninger, sælger giver om købet i bestillingsløsningen i netbutikken (herunder bl.a. oplysninger om varens art, mængde, kvalitet, øvrige egenskaber, pris og leveringsbetingelser ), enhver direkte korrespondance mellem parterne (f.eks. e-mail) samt disse salgsbetingelser.

I tilfælde af konflikt mellem de oplysninger, sælger har givet om købet i ordreløsningen i netbutikken, direkte korrespondance mellem parterne og betingelserne i salgsbetingelserne, direkte korrespondance mellem parterne og de oplysninger, der er givet i ordren løsning går forud for salgsbetingelserne, så længe det ikke er i strid med bindende lovgivning.

FESTERNE

Sælger

Firma: NML AS
Organisationsnummer: 815480422MVA
Besøgsadresse: Austbøvegen 17A, 5542 Karmsund
Postadresse: Postboks 15, 5544 Vormedal, Norge
Telefon: +47 408 45 086

Køber er den person, der foretager ordren.

PRISER

Priserne som er angivet i netbutikken, er eksklusiv moms og inkluderer fri fragt i hele Danmark.

INDGIVELSE AF AFTALE

Aftalen er bindende for begge parter, når købers ordre er modtaget af sælger. En part er dog ikke bundet af aftalen, såfremt der har været en skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælger i bestillingsløsningen i netbutikken eller i købers bestilling, og den anden part har indset eller burde have indset, at der var sådan en fejl.

ORDREBEKRÆFTELSE

Du modtager en ordrebekræftelse på e-mail umiddelbart efter købet er gennemført. Det anbefales, at køber kontrollerer, at ordrebekræftelsen stemmer overens med ordren med hensyn til mængde, produkttype, pris osv. Hvis der er uoverensstemmelse mellem ordren og ordrebekræftelsen, bør køber kontakte sælger hurtigst muligt .

BETALING

Sælger kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, hvor den er sendt fra sælger til køber Hvis køber benytter kreditkort eller betalingskort til betaling, kan sælger reservere købsprisen på kortet ved bestilling.

Et kreditkort er et betalingskort, hvor afregning for købet efterfølgende sker ved, at kreditor (kreditkortselskab) sender en faktura til kortholder med påkrav om betaling. Et betalingskort er et betalingskort, der er knyttet til en indbetalingskonto. Brug af kortet betyder, at brugerens konto debiteres og beløbet overføres til betalingsmodtagers konto.

Ved betaling med kreditkort gælder lov om kreditkøb mv. komme i brug.

LEVERING OSV.

Levering af varerne fra sælger til køber sker på den måde, på det sted og på det tidspunkt, der er angivet i bestillingsløsningen i netbutikken. Hvis leveringstidspunktet ikke er angivet i ordreløsningen eller e-mailen, der følger med ordrebekræftelsen, skal sælger levere varen til køber inden for rimelig tid og senest 30 dage efter ordre fra kunden. Hvis sælger skal sørge for, at varen sendes til køber, er han forpligtet til at lade varen transportere til bestemmelsesstedet på passende måde og under normale forhold for sådan transport. Bestemmelsesstedet er hos køber, medmindre andet er særskilt aftalt mellem parterne.

RISIKOEN FOR VARERNE

Risikoen for varen overgår til køber, når varen er overtaget af køber i henhold til aftalen. Såfremt leveringstiden er nået, og køber undlader at overtage en vare, der er stillet til hans eller hendes rådighed i henhold til aftalen, bærer køber stadig risikoen for tab eller beskadigelse som følge af varens egenskaber.

FORTRYDELSESRET

Køber kan fortryde købet af varen efter fortrydelsesretslovens bestemmelser. Fortrydelsesretten betyder, at køber kan returnere varen til sælger uden grund, selvom der ikke er en mangel ved den, og selvom den ikke er leveret. Køber skal give sælger meddelelse om brugen af ​​fortrydelsesretten senest 14 dage efter, at varen, de foreskrevne oplysninger om fortrydelsesret og fortrydelsesretsblanket er modtaget.

Modtager køber fortrydelsesblanketten og de nødvendige oplysninger på et senere tidspunkt end ved varens levering, begynder fortrydelsesfristen at løbe fra den dag, køber modtager fortrydelsesretsblanketten og oplysningerne. Såfremt køber ikke har modtaget tilstrækkelig information eller fortrydelsesretsblanket, udløber fortrydelsesfristen stadig 3 måneder efter, at varen er modtaget. Hvis køber slet ikke har modtaget information om fortrydelsesretten, er fristen 1 år.

Meddelelsen fra køber til sælger om brugen af ​​fortrydelsesretten bør af bevismæssige årsager være skriftlig (fortrydelsesretsblanket, e-mail, fax eller brev), og den skal indeholde oplysning om, hvordan køber vil returnere varen til sælger.

Køber skal uden ugrundet ophold, og senest 14 dage fra meddelelsen efter, at fortrydelsesretten er givet, sende varen tilbage, eller aflevere den til sælger, hvis sælger ikke har tilbudt at afhente varen.

Såfremt køber udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den af ​​sælger tilbudte standardlevering, skal sælger dog ikke betale de meromkostninger dette medfører.

Tilbagebetaling skal ske uden ugrundet ophold, og senest 14 dage efter, at sælger har fået meddelelse om købers beslutning om at gøre fortrydelsesretten gældende. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med køber, skal tilbagebetalingen ske med samme betalingsmiddel, som køber benyttede. Køber skal ikke betale nogen form for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Sælger kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget, eller indtil køber har fremlagt dokumentation for, at varen er sendt retur. Dette gælder ikke, når sælger har tilbudt at afhente varen.

Køber skal afholde omkostningerne ved returnering af varen, hvis fortrydelsesretten benyttes.

Køber kan undersøge produktet, inden han eller hun fortryder købet. Varen skal stadig kunne returneres til sælger i nogenlunde samme stand og mængde, som den var i, da køber modtog den. Sælger kan kræve forbrugeren erstatning for værdiforringelse som følge af købers håndtering af varen, som ikke har været nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Køber bør returnere varen til sælger i original emballage, hvis dette er muligt. Køber kan ikke fortryde køb af varer, der forringes hurtigt, varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnehensyn ikke er egnede til returnering, eller af lyd- og billedoptagelser (herunder cd’er, dvd’er) eller computerprogrammer, hvor forseglingen er brudt.

Ved afbestilling af produkter markeret som “Bestillingsvare” i annoncen, 14 dage efter bestillingsdato, kan vi pålægge et gebyr på op til 30% af varens værdi.

GENNEMGANG AF VAREN

Når køber modtager varen, anbefales det, at han eller hun i rimeligt omfang undersøger, om den er i overensstemmelse med bestillingen, om den er blevet beskadiget under transporten, eller om den i øvrigt har mangler. Hvis varen ikke svarer til bestillingen eller har mangler, skal køber underrette sælger i tilfælde af reklamation, jf. kontraktens punkt om “Reklamation ved mangler og frist for anmeldelse af reklamationer ved forsinkelse” .

KLAGE I TILFÆLDE AF MANGLER OG FRIST FOR ANMELDELSE AF KRAV I TILFÆLDE AF FORSINKELSE

Er der en mangel ved varen, skal køber inden rimelig tid efter, at han eller hun har opdaget den, meddele sælger, at han eller hun vil gøre manglen gældende. Fristen kan aldrig være kortere end to måneder fra det tidspunkt, hvor forbrugeren opdagede manglen.

Reklamation skal stadig ske senest to år efter, at køber har overtaget varen. Hvis produktet eller dele heraf er beregnet til at holde væsentligt længere, er klagefristen fem år. Ved forsinkelse skal krav rettes til sælger inden for rimelig tid efter leveringstidspunktet er nået, og varen ikke er leveret. Er varen betalt med kreditkort, kan køber også vælge at annoncere og sende et krav direkte til kreditor (kreditkortselskab). Meddelelsen til sælgeren eller kreditudbyderen skal være skriftlig (e-mail, fax eller brev).

KØBERS RETTIGHEDER I TILFÆLDE AF FORSINKELSE

Såfremt sælger ikke leverer varen eller leverer den for sent i overensstemmelse med aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber efter reglerne i Forbrugerens kapitel 5. købeloven, tilbageholde købesummen, kræve opfyldelse, hæve aftalen og kræve erstatning af sælger.

Opfyldelse: Hvis sælger ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan køber fastholde købet og fastsætte en rimelig tillægsfrist for opfyldelse fra sælger. Køber kan dog ikke kræve opfyldelse, hvis der er en hindring, som sælger ikke kan overkomme, eller hvis opfyldelse vil påføre sælger så store ulemper eller omkostninger, at det er væsentligt ude af proportion med købers interesse i, at sælger opfylder. Forsvinder vanskelighederne inden for rimelig tid, kan forbrugeren kræve opfyldelse.

Opsigelse: Køber kan hæve aftalen med sælger, hvis forsinkelsen er væsentlig, eller hvis sælger ikke leverer varen inden for den ekstra opfyldelsesfrist, som køber har fastsat. Køber kan dog ikke fortryde aftalen, mens tillægsfristen løber, medmindre sælger har sagt, at han eller hun ikke vil opfylde inden for fristen.

Erstatning: Køber kan også kræve erstatning for tab, han eller hun lider som følge af forsinkelsen fra sælgers side, jf. forbrugerkøbelovens § 24.

Køber skal anmelde reklamationer til sælger i tilfælde af reklamation, jf. denne kontrakts afsnit om “Reklamationer ved mangel og frist for anmeldelse af reklamationer ved forsinkelse”.

KØBERS RETTIGHEDER I TILFÆLDE AF DEFEKT

Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber efter reglerne i forbrugerkøbelovens kapitel 6 tilbageholde købesummen, vælge mellem berigtigelse og omlevering. kræve prisafslag, hævede påkravsaftalen og erstatning fra sælger.

Afhjælpning eller omlevering: Har varen en mangel, kan køber kræve, at sælger udbedrer manglen eller omleverer den tilsvarende vare. Sælger kan gøre indsigelse mod købers krav, hvis gennemførelsen af ​​kravet er umulig eller påfører sælger urimelige omkostninger.

Sælger skal foretage rettelsen eller omleveringen inden for rimelig tid. Berigtigelse eller levering skal ske uden omkostninger for køber, uden risiko for, at køber ikke kan dække sine udgifter og uden væsentlig ulempe for køber. Sælger kan ikke foretage mere end to forsøg på berigtigelse eller omlevering for samme mangel, medmindre særlige grunde gør yderligere forsøg rimeligt.

Selvom køber hverken kræver berigtigelse eller omlevering, kan sælger tilbyde berigtigelse eller omlevering, såfremt dette sker uden forsinkelse. Såfremt sælger sørger for en sådan berigtigelse eller omlevering, kan køber ikke kræve prisafslag eller annullering.

Prisrabat: Hvis manglen ikke udbedres eller omleveres, kan køber kræve forholdsmæssig prisrabat.

Fortrydelse: I stedet for prisafslag kan køber hæve aftalen, undtagen når manglen er uvæsentlig.

Erstatning: Køber kan også kræve erstatning for økonomisk tab, han eller hun lider som følge af, at varen har en mangel, jf. § 33 i forbrugerkøbeloven.

Køber skal anmelde et krav til sælger ved reklamation, jf. denne kontrakts punkt ”Reklamation ved mangel og frist for anmeldelse af reklamation ved forsinkelse” Reglerne om reklamation gælder herudover. til og uafhængigt af reglerne om fortrydelsesret og eventuelle garantier fra sælger.

SÆLGERS RETTIGHEDER I KØBERS MISLIGHOLD

Såfremt køber ikke betaler eller opfylder de øvrige forpligtelser i henhold til aftalen, og det ikke skyldes sælger eller forhold på sælgers side, kan sælger efter reglerne i forbrugerkøbelovens kapitel 9, jf. forholdene tilbageholde varen, kræve opfyldelse af aftalen, kræve aftalen hævet og erstatning fra køber. Sælger kan endvidere efter omstændighederne kunne kræve renter ved forsinket betaling, inkassogebyrer og gebyrer for ikke-forudbetalte uafhentede varer.

Opfyldelse: Betaler køber ikke, kan sælger fastholde købet og kræve, at køber betaler købesummen (opfyldelse). Hvis varen ikke er leveret, mister sælger sin ret, hvis han venter urimeligt længe med at fremsætte kravet. • Opsigelse: Ved væsentlig betalingsmisligholdelse eller anden væsentlig misligholdelse fra købers side, kan sælger hæve aftalen. Sælger kan ikke fortryde efter at købesummen er betalt.

Sælgeren kan også hæve købet, hvis køberen ikke betaler inden for en rimelig yderligere ydeevneperiode fastsat af sælgeren. Sælger kan dog ikke fortryde, mens tillægsfristen løber, medmindre køber har sagt, at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Sælger kan kræve erstatning af køber for økonomisk tab, han eller hun lider som følge af købers misligholdelse, jf. forbrugerkøbelovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Betaler køber ikke købesummen i henhold til aftalen, kan sælger kræve renter af købesummen efter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet efter forudgående varsel sendes til inkasso, og køber kan herefter ifalde gebyr i henhold til lov om inkassovirksomhed og anden inddrivelse af forfaldne pengekrav.

Pakker, der ikke afhentes på dit leveringssted inden for 14 dage, returneres til os. Du vil herefter blive opkrævet et gebyr på kr. 250,- udover de faktiske returfragtomkostninger, som vi har haft for dette. Dette er for at dække de omkostninger vi har haft med forsendelsen. Kunden er selv ansvarlig for, at korrekt e-mail og telefonnummer oplyses ved bestilling for at modtage afhentningsmeddelelse.

GARANTI

En garanti givet af sælgeren eller producenten giver køberen rettigheder ud over de rettigheder, køberen allerede har i henhold til ikke-fravigelig lovgivning. En garanti indebærer således ingen indskrænkninger i købers reklamations- og reklamationsret ved forsinkelse eller mangler efter klausulerne “Købers rettigheder ved forsinkelse” og “Købers rettigheder i tilfælde af mangel”.

PERSONLIG INFORMATION

Medmindre køber aftaler andet, kan sælger kun indhente og opbevare de personoplysninger, der er nødvendige for, at sælger kan opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen. Personoplysninger om købere under 15 år kan ikke indhentes, medmindre sælger har samtykke fra forældre eller værger. Købers personoplysninger skal kun videregives til andre, hvis det er nødvendigt for sælger at gennemføre aftalen med køber, eller i lovpligtige tilfælde.Sælger kan kun få købers cpr-nummer, hvis der er et faktuelt behov for sikker identifikation og en sådan indsamling er nødvendig.

Hvis sælger ønsker at bruge købers persondata til andre formål, for eksempel til at sende køber annoncering eller information ud over, hvad der er nødvendigt for at gennemføre aftalen, skal sælger indhente købers samtykke ved aftaleindgåelse. Sælger skal oplyse køber om, hvad personoplysningerne vil blive brugt til og om, hvem der skal bruge personoplysningerne. Købers samtykke skal være frivilligt og givet ved en aktiv handling, fx ved at sætte kryds.

Køber skal nemt kunne kontakte sælger, fx via telefon eller e-mail, hvis han eller hun har spørgsmål til sælgers brug af personoplysninger, eller hvis han eller hun ønsker, at sælger skal slette eller ændre personoplysningerne.

UDVALG

Sælger forbeholder sig ret til at foretage ændringer i sortimentet og har ret til at afhente varer inden et køb er gennemført.

Sælger tager forbehold for eventuelle typografiske fejl på hjemmesiden. Vi giver heller ingen garanti for, at alle billeder gengiver det nøjagtige udseende af produkternes virkelige udseende.

Sælger forbeholder sig ret til prisregulering og eventuelle prisfejl.

COOKIES

Vores netbutik indeholder såkaldte cookies. Du kan se dig omkring i netbutikken uden cookies, men du kan ikke handle. Vi bruger cookies til at administrere indholdet af din indkøbskurv. Det er en tekstfil, der er gemt på din computer. Vi gemmer også information om, hvorvidt du har valgt at se kategorisiderne med eller uden billeder. Hvis din webbrowser eller firewall er indstillet til at forhindre lagring af cookies, kan hjemmesiden holde op med at fungere, eller du kan have problemer med at gennemføre et salg.

KONFLIKTLØSNING

Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Køber kan kontakte Forbrugerrådet for at få bistand i enhver tvist med sælger. Opnås der ikke en mindelig løsning efter mægling i Forbrugerrådet, kan parterne skriftligt anmode om, at Forbrugerrådet indbringer tvisten for Forbrugertvistudvalget. 13) Forbrugertvistudvalgets afgørelser er juridisk bindende fire uger efter meddelelsen. Inden afgørelsen er bindende, kan parterne ved indgivelse af stævning til Forbrugertvistudvalget indbringe afgørelsen for byretten.

13) Se lov af 01. marts 2017 Lov om Forbrugerklageudvalget (Forbrugerklageloven).

Opdaterer…
  • No products in the cart.